Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Carolina
    Gäst

Jag har 4 st obebyggda fastigheter. På en av dessa har jag låtit borra en brunn, som också är ”tryckt”. Den ger enligt brunnsborraren, 175 lit/timme. Tanken har varit att denna brunn ska försörja alla fyra fastigheterna med vatten, när de i framtiden är bebyggda. Är det rimligt med den vattentillströmningen?
    Efter lite undersökning har jag kommit fram till att brunnsröret håller en vattenmängd på 540 liter.
    Innan någon fastighet har blivit bebyggd vill jag ta brunnen i bruk. Jag tänker mig då att jag låter installera en dränkpump i brunnsröret som pumpar vatten till en hydrofor. Var placerar jag lämpligen hydroforer – i ett litet hus som är oisolerat för att enbart användas för sommarvatten t ex? Eller ett isolerat uppvärmt hus? Eller nedgrävd på frostfritt djup? Jag vill kunna dra rör över mark till en husvagn. Om jag gör anläggningen anpassad enbart för sommarvatten, hur tömmer jag då rörledningar på vatten inför vintern?
    Om jag kostar på en hydrofor nu som står i anslutning till brunnen, kan den vara kvar i bruk senare och hjälpa till att öka vattenkapaciteten om varje enskilt hus sedan i sin tur har egna hydroforer?
    Vem ska jag kontakta för att få hjälp med detta?
    Tack för hjälpen!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
Svar till: Olika installations lösningar till borrad brunn?
Information om dig:

− 4 = 6