Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #10589 Svara
    Vesna
    Keymaster

    vem är ansvarig om vatnet i en hyreshus är daligt. jag ska göra på kranvatnet prov och med sanolikhet den är doligt efftresom flera som bor i huset är sjuka i flera år bland dem jag också. sljukskriven i 3 år effter flertala hälså pråblem som började med fruktansverda magproblem, jag blev magrare och magrare och idag är inte likt mig själv längre. Efter en Hårmineral analys på min hår visades att jag har förmycket koppar i kroppen. Hårmineral analisen gördes på en labaratorium i USA ,och resultatet visar många andra livsviktiga eller förgiftande emne i kropen.

    Jag planerar att göra en mer oppfatande analys nu av kranvatnet , boda kemi och baktriel prov + radon .
    Nämligen huset är bygd med betongvägan som avger radon också .
    Det är öfatbart att en så nybigd hus som år 16 år gammal är bygd med dom semsta materialerna som fins, uavset på den tiden att man viste veldigt vel att desa är skadliga för hälsan .

    Kan någon vara snäll och svara , vem bär ansvaret ???
    Är det komunen eller bolaget som bygt huset .  
    Tacksam för svar .
    Vesna

    #10590 Svara
    Anders Nelson
    Gäst

    Uppfyller inte vattenkvaliten Livsmedelverkets krav på kommunalt dricksvatten så är det kommunen som är ansvariga.
    Kontakta Miljökontoret i din kommun så hjälper de dig med analyser och be dom även ta ett prov på kopparhalten på vattnet i din kran för att se om denna är högre än före det kommer in i huset. Då kan det vara ledningarna i huset som ger ifrån sig en högre kopparhalt.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Komunal vaten
Information om dig:




20 − = 12